Gazdaság,  Hírek

Ismeretlen okok állnak a Heathrow leállása mögött

A Heathrow repülőtér működését egy tűzeset miatt kellett leállítani, amely március 20-án következett be egy közeli elektromos alállomáson. Ez a tűzeset jelentős hatással volt a légiközlekedésre, több mint 270,000 utazást érintett világszerte, és a repülőtér több órára bezárult. A tűz okát egyelőre nem sikerült kideríteni, ahogy azt a Nemzeti Energia Rendszer Üzemeltető (Neso) ideiglenes jelentése is megerősítette. A jelentés szerint a tűz egy transzformátor lecsatlakozása után keletkezett a Hayes-i alállomásnál, amely London nyugati részén található. A végleges jelentést a Neso várhatóan június végére készíti el.

A Heathrow repülőtér üzemeltetése üdvözölte az ideiglenes megállapításokat, és reméli, hogy a végleges jelentés választ ad a tűz okára vonatkozóan. A tűzesetet követően a metropolita rendőrség terrorizmusellenes egysége is nyomozást indított, de a Neso kiemelte, hogy a nyomozók nem találtak gyanús nyomokat. Az áramkimaradás és a repülőtér bezárása következtében nemcsak a Heathrow-ra érkező és induló járatok, hanem a környező területek energiaellátása is megsínylette a balesetet. A jelentés szerint a tűz 66,919 hazai és kereskedelmi ügyfelet érintett.

Ed Miliband energiai miniszter azonnali vizsgálatot rendelt el a tűzesettel kapcsolatban, hogy megakadályozza, hogy hasonló esetek a jövőben ismét megtörténjenek. A Heathrow vezetősége kritikát kapott a repülőtér bezárásának és a hosszú leállásnak a döntése miatt. A Neso közlése szerint a repülőtér termináljaiba a villamosenergia-helyreállítást hét órával a járatok újraindítása előtt sikerült elérni. A tűz a North Hyde alállomáson, amely az 1960-as években épült, március 20-án 23:21 GMT-kor keletkezett, és ez azonnali áramkimaradást eredményezett. A metropolita rendőrség 00:42-kor nyilvánított nagyszabású balesetet, majd a Heathrow 01:11-kor döntött a repülőtér bezárásáról.

Fintan Slye, a Neso vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy fontos, hogy a megfelelő tanulságokat levonják az esetből, hogy a jövőben elkerülhessék a hasonló helyzeteket, és hatékonyan tudják kezelni azokat, ha mégis előfordulnak. Az áramot 06:25-re állították vissza a Heathrow alállomásaira, más közeli alállomások áramkörének segítségével, és a négy utasterminál áramellátását 10:56-ra indították újra. A járatok azonban csak 18:00 után indultak újra, miután a biztonsági ellenőrzéseket elvégezték. A repülőtér teljes kapacitásának visszaállítása érdekében a gépek éjszaka is tudtak landolni és felszállni. A Neso tájékoztatása szerint a repülőtér teljes energiarendszerének helyreállítása 14:23-ra fejeződött be.

A Heathrow három elektromos alállomásra támaszkodik, és rendelkezik vészhelyzeti tartalék áramellátással, például dízelgenerátorokkal és akkumulátorokkal, de ezek csak a létfontosságú biztonsági rendszerek működését biztosítják, mint például a leszállóberendezések és a kifutópálya világítása. Thomas Woldbye, a Heathrow vezérigazgatója korábban arról nyilatkozott, hogy a leállás nem az áramhiány miatt történt, hanem azért, mert időbe telt a sérült alállomásról a működő alállomásokra való átkapcsolás.

A Heathrow képviseletében kiadott közleményben hangsúlyozták, hogy a tűz okának és a két transzformátor érintettségének további tisztázása hozzájárulhat a brit energiahálózat nagyobb ellenállóképességéhez. A London Fire Brigade, amely 70 tűzoltót küldött a helyszínre, korábban azt nyilatkozta, hogy a tűz olyan transzformátorokat érintett, amelyek szigetelő olajat tartalmaztak, és amelyek teljesen lángba borultak. A tűzoltók arra kényszerültek, hogy várjanak, amíg a transzformátor lehűlt, mielőtt átvágták volna a fém burkolatot, hogy hozzáférjenek és eloltsák a tűz egyes nehezen elérhető gócait. Ed Miliband a jelentés nyilvánosságra hozatalát követően kijelentette, hogy várják a teljes jelentést, hogy megértsék, mi történt, és tanulságokat vonjanak le a brit energiarendszer megerősítése érdekében.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c6283577llqo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük